گفتگوی اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان ایلام با مدیر مدرسه علامه

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان ایلام مهدی باصره مدیر مدرسه علامه طباطبایی شهرستان مرزی دهلران که بیست و چهارمین سال خدمت خود و دومین سال مدیریت در این واحد آموزشی را سپری می نماید با اجرا برنامه‌های مختلف و به کارگیری روش‌های گوناگون سعی در تعالی آموزشگاه تحت تصدی خود برای افزایش رضایتمندی دانش آموزان و اولیا و همچنین تبدیل مدرسه به کانون تلاش و کوشش در مسیر رشد، یادگیری و تربیت تمام ساحتی داشته است.

باصره می‌گوید تلاش کرده تا مدیریت مدرسه را با طراحی و بکارگیری شیوه های نو که برای دانش آموزان و اولیا تازگی داشته و به مشارکت آنان در سیر تحصیل علمی و تربیتی کمک می کند به پیش ببرد.

یکی از اقدامات جالب این مدرسه طراحی پورتال جهت انتشار اخبار مدرسه، معرفی دانش آموزان موفق و تخصیص حساب کاربری اختصاصی هر دانش آموز برای آگاهی والدین از روند تحصیل آنان است.

مدیر آموزشگاه برای جلب مشارکت پدر و مادر دانش آموزان در امر اداره مدرسه بانک اطلاعاتی اولیای توانمند هم راه اندازی کرده تا بصورت عملیاتی از توانایی و تخصص آن ها در امورات مدرسه استفاده کند.

کار جالب دیگر این واحد آموزشی ایجاد پایگاه تغذیه سالم الکترونیکی است به شیوه ای که دانش آموزان و اولیا می توانند خوراکی های سالم و مورد نیاز را در بستری الکترونیکی پیش خرید نمایند و در مدرسه تحویل گیرند.

باصره می گوید با این اقدام چند هدف دنبال کردیم نخست اینکه گامی در جهت تربیت ساحت اقتصادی و حرفه ای دانش آموزان با ایجاد بستر خرید هدفمند برداشتیم و همچنین کمک به محاسبه میزان هزینه فرزندان در مدرسه توسط اولیا انجام شده است.

خرید مطمئن و آگاهی اولیا از خوراکی که دانش آموز در مدرسه مصرف می کند و همچنین حذف مبادله وجه نقدی از دیگر فایده های ایجاد پایگاه تغذیه الکترونیک مدرسه است که به وسیله ی آن توجه به ساحت تربیت زیستی و بدنی دانش آموز نیز شده است.

و اما ابتکار جالب دیگر این مدرسه ایجاد ساز و کاری برای کمک به افزایش رشد دانش آموزان در زمینه های آموزشی، پرورشی، ورزشی و... است.

مدیر آموزشگاه هدف از این طرح ابتکاری را ارتقا سطح علمی و فرهنگی دانش آموزان عنوان می کند و می گوید؛ تمام فعالیتهای فوق برنامه مدرسه با هدف گذاری مشخص و اعطای تشویق و پاداش مناسب در هر مرحله طراحی و اجرا می گردد.

وی به صورت خلاصه به معرفی این طرح پرداخت و گفت؛ در این برنامه برای دانش آموزان ۵ رتبه تعریف شده که هر دانش آموز موفق در یکی از رتبه های تلاشگر، پیشگام، ممتاز، عالی و برتر قرار می گیرند و برای کسب هر رتبه، فرد باید ۲۰ امتیاز را از ۲۰ مولفه که در جدول امتیازات تعریف شده اند و شامل فعالیت های علمی، اخلاقی، اعتقادی، فرهنگی، ورزشی و.... با نگاه به تربیت تمام ساحتی سند تحول بنیادیپن می باشند کسب نماید.

وی تصریح کرد؛ دانش آموزان بر مبنای نصاب رتبه ای که کسب می نمایند از تشویق بهره مند می شوند که این تشویق ها در سطح های مختلف از دریافت مدال و نشان گرفته تا دریافت بلیط نیم بها برای استفاده از سالن های ورزشی و استخر شنا و در نهایت معاف شدن از شهریه مدرسه را شامل می شود.

باصره نکته مهم اجرای این طرح را دریافت نظرات و اختصاص امتیاز برای تمام ارکان مدرسه مانند دبیران، اولیا، مدیر و معاونان عنوان کرد و گفت؛ با این کار ارکان مدرسه راجع به هر دانش آموز تخصیص نمره می دهند و فراگیر مورد ارزشیابی تمام افراد دخیل در تربیت او قرار می‌گیرد.

مدیر این مدرسه به دیگر فعالیت های آموزشگاه اشاره داشت و گفت؛

ـ ایجاد بانک اطلاعاتی از علایق و استعدادهای دانش آموزان با هدف هدایت و بستر سازی مناسب برای تسهیل حرکت در مسیر پیشرفت 

- ایجاد سامانه آزمون آنلاین برای تقویت بنیه علمی فراگیران مدرسه 

- فعالیت های فوق برنامه ازجمله اکران فیلم و تهیه بلیت نیم‌بها استخر شنا از جمله ی آنان است.

لینک مصاحبه در سایت اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام ⬇️

https://ilam.medu.gov.ir/fa/node/262496

دیدگاه‌ها